sudi-s
sudi-s

sudi-s

دانلود خرید بیت های فوق العاده

خرید بیت های فوق العاده

دوستان بیت یا همون اهنگ خام از چند نوع مختلف مانند ترپ و گنگ و لایت و هست که توی البوم دیدگاه بنده استفاده شده است

دانلود خرید بیت های فوق العاده

خرید بیت فوق العاده
دسته بندی عمومی
فرمت فایل zip
حجم فایل 25070 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1

سلام خدمت دوستان عزیزی که وارد سایت بنده شدند من محمد اهنگساز البوم دیدگاه با 14 بیت فوق العاده و در خدمت شما هستم 

 

دوستان بیت یا همون اهنگ خام از چند نوع مختلف مانند ترپ و گنگ و لایت و ..... هست که توی البوم دیدگاه بنده استفاده شده است 

 

دوستان حمایت کنید و لطفا خریداری کنید و لذت ببرید

دانلود خرید بیت های فوق العاده

پایان نامـه کارشنـاسی ارشـد رشته علوم سیاسی با عنوان بررسی رابطه میان احساس عدالت در نزد جوانان تهرانی و هویت ملی

پایان نامـه کارشنـاسی ارشـد رشته علوم سیاسی با عنوان بررسی رابطه میان احساس عدالت در نزد جوانان تهرانی و هویت ملی

در پژوهش حاضر مسأله اصلی این است که آیا میان احساس عدالت و هویت ملی در بین جوانان رابطه ای وجود دارد؟ یکی از مسائلی که در حال حاضر توجه اندیشمندان و محققان و سیاستگزاران را بخود جلب نموده است


مشخصات فایل
تعداد صفحات373
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیعلوم سیاسی

توضیحات کامل

پایان نامـه کارشنـاسی ارشـد رشته علوم سیاسی با عنوان

بررسی رابطه میان احساس عدالت در نزد جوانان تهرانی و هویت ملی

 
چکیده:
در پژوهش حاضر مسأله اصلی این است که آیا میان احساس عدالت و هویت ملی در بین جوانان رابطه ای وجود دارد؟ یکی از مسائلی که در حال حاضر توجه اندیشمندان و محققان و سیاستگزاران را بخود جلب نموده است بحران هویت خصوصاً در میان جوانان می باشد. پیشرفت و توسعه در عرصه ارتباطات و اطلاعات بطور یقین الگوهای زندگی، ارزشها و هنجارهای مردم جوامع را دچار دگرگونی می کند و چنانچه این تغییرات منجر به از بین رفتن هویت جوامع شود کیستی و چیستی آنها را زیر سؤال می برد و اعضای جامعه دچار سردرگمی و به معنایی بی هویتی می شوند.
 
در این پژوهش به عنوان متغیر مستقل فرضیه اصلی تحقیق این است که «هر چقدر احساس عدالت در میان جوانان بیشتر باشد هویت ملی آنان قوی تر است»متغیر مستقل، احساس عدالت است با ابعاد سیاسی، اقتصادی، منزلتی و فرهنگی و متغیر وابسته هویت ملی است. این تحقیق با استفاده از روش پیمایشی و با استفاده از تکنیک پرسشنامه در قالب 40 سؤال در میان جوانان 29-18 تهرانی با حجم نمونه 371 نفر و با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای از محدوده شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز تهران از هر منطقه تعدادی بلوک تعدادی خانوار و نهایتا از خانوار ها با افراد 29-18 ساله مصاحبه انجام گرفته است.
 
در این تحلیل ابتدا رابطه هویت ملی با متغیرهای مستقل احساس عدالت اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و منزلتی سنجیده شد و رابطه مذکور حاکی از آنست که بین متغیرهای مستقل (ابعاد عدالت) با بعد فرهنگی، زبانی و تاریخی هویت ارتباط معناداری وجود نداشته است اما رابطه میان ابعاد عدالت با بعد اجتماعی و جغرافیایی هویت که به معنای احساس عاطفه نسبت به اعضای اجتماع ملی و احساس تعلق و وفاداری نسبت به آب و خاک و مرزهای جغرافیایی در برابر خطرات احتمالی می باشد مثبت و معنی دار می باشد.رابطه ابعاد احساس عدالت با هویت سیاسی (تعهد و تعلق افراد نسبت به نظام سیاسی و دولت) مثبت و معنی دار است. در مورد ارتباط ابعاد احساس عدالت با هویت مذهبی نتایج گویای آن است که احساس عدالت سیاسی و احساس منزلتی با هویت مذهبی دارای ارتباط معنی دار مثبتی است و این در حالی است که بین احساس عدالت اقتصادی و احساس عدالت فرهنگی با هویت مذهبی ارتباط معنی داری مشاهده نشده است.
 
 
کلمات کلیدی:

عدالت

جوانان

هویت ملی

عدالت منزلتی

عدالت سیاسی

عدالت توزیعی

 
 
 
 
1  بیان مسأله 
هویت ملی را می‌توان مهم‌ترین و فراگیرترین و بالاترین سطح هویت دانست. هویت به معنای «چه کسی بودن» از نیاز طبیعی انسان به شناخته شدن یا معرفی‌شدن به کسی یا جایی نشأت می‌گیرد. این احساس نیاز به تعلق، نیازی ذاتی و اساسی است که در هر فردی وجود دارد. از یک منظر می‌توان گفت مقوله‌ای به نام هویت سابقه‌ای به بلندای تاریخ بشریت دارد. هویت ملی روند پاسخ‌گویی آگاهانه یک ملت به پرسشهایی پیرامون خود، گذشته، کیفیت خاستگاه، حوزه تمدنی، جایگاه سیاسی ـ اقتصادی، فرهنگی و ارزشهای مهم تاریخی خود است. در تعریف هویت ملی آنرا احساس تعلق و تعهد نسبت به اجتماع ملی و کل جامعه ای که فرد در آن عضویت دارد دانسته‌اند. در این تعریف، باورها، ارزشها و هنجارها، تاریخ، دین، آداب و رسوم، ادبیات، اسطوره‌ها و ... جای دارد. در دهه‌های اخیر بحث درخصوص هویت ملی اهمیت وافری پیدا کرده است.
 
 یکی از مسایلی که اکنون محور بحث بسیاری از دانشمندان، محققان و سیاست‌گذاران است بحران هویت خصوصاًُ در بین جوانان می‌باشد. در عصر کنونی با پیشرفت چشمگیر در عرصه ارتباطات و اطلاعات و نفوذ بسیار وسیع وگسترده الگوهای مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، افراد با هجوم انبوهی از اطلاعات، ارزش‌ها و الگوها روبه رو هستند و مسلماً هویت به عنوان مجموعه‌ای از عواطف، احساسات، ارزشها و تعلقات، در این مسیر دچار تحولات مهمی خواهد شد. زمانی که افراد از هویت‌های قبلی خود جدا شده و به هویت‌های جدید نیز نمی‌توانند بپیوندند دچار بلاتکلیفی و سردرگمی می‌شوند. در این وضعیت، افراد با پرسش‌هایی از قبیل ما که بوده و هستیم و چه باید باشیم روبرو خواهند شد. این حالت بلاتکلیفی و سردرگمی زمینه لازم برای آسیب‌‌پذیری جامعه و مردم در برابر عوامل خارجی و نفوذ فرهنگهای مختلف را مساعد می‌سازد.
 
بر اساس برخی مطالعاتی که انجام شده است تغییراتی که نهایتاً ممکن است به بحران منجر شود در جامعه ما وجود دارد و نشانه های زیادی از آن دیده می شود. فاصله فرهنگی میان نسلهای مختلف، کاملاٌ مشهود است و مؤلفه های اساسی مطرح در میان نسل اول با مؤلفه های اساسی نسل بعد تفاوت بنیادی پیدا کرده است. بسیاری از اعتقادات، باورها و سنتهای نسل اول به عنوان اموری مورد تردید برای نسل کنونی در آمده است و جوانان امروز نسبت به آن بی اعتنا شده اند.برکسی پوشیده نیست که کشور ما از لحاظ فرهنگ و تمدن از غنای فراوانی برخوردار است. «آنتونی اسمیت» تعبیر جالبی را درخصوص هویت ملی به کار می‌برد و آنرا «بازتولید و بازتفسیر دائمی الگوی ارزش‌ها، نهادها، خاطرات، اسطوره‌ها و سنت‌هایی که میراث متمایز ملت‌ها را تشکیل می‌دهند و تشخیص هویت افراد با‌ آن الگو و میراث و یا عنصر فرهنگی امکانپذیر است» (30:1383) می‌داند. براین اساس هر ملتی می‌بایست توانایی تغذیه اعضای خود از این میراث را داشته باشد و به بازتولید، بازآفرینی و تداوم آن همت گمارد. اگر ملتی متکی بر پشتوانه عظیم و زندگی و میراث‌های ملی خود نباشد، نمی‌تواند هویت و وجود خویش را به اثبات برساند.
 
 
 
 
فهرست مطالب
فصل اول: کلیات طرح
1-1 بیان مساله.......................................................2
1-2 اهمیت و ضرورت پژوهش............................5
1-3 اهداف پژوهش..............................................6
1-4 سؤالات پژوهش(سؤال اصلی و فرعی).........7
1-5 فرضیه اصلی.................................................8
1-6 تعریف مفاهیم...............................................9
1-7 متغیرهای مستقل و وابسته............................12
1-8 روش تحقیق ...............................................12
1-8-1 شیوه جمع‌آوری اطلاعات.......................12
1-9 پیشینه تحقیق...............................................13
1-9-1 تحقیقات داخلی......................................13
1-9-2 تحقیقات خارجی....................................21
1-10 جایگاه تحقیق حاضر نسبت به تحقیقات دیگر.....25
 
فصل دوم: چارچوب نظری
2-1 پیشینه موضوع هویت.................................28
2-1-1 پیشینة مفهومی.......................................28

2-1-2 انواع هویت...........................................29

2-1-2-1 هویت فردی.....................................29
2-1-2-2 هویت جمعی....................................30

2-2 هویت ملی..................................................32

2-2-1 دولت.....................................................34

2-2-1-1 ویژگی دولت‌های مدرن....................36

2-2-1-2 حکومـت..........................................36
2-2-2 ملـت.......................................................37
2-3 ابعاد هویت ملی............................................43
2-3-1 بعد اجتماعی............................................43
2-3-2 بعد تاریخی..............................................44
2-3-3 بعد جغرافیایی..........................................45
2-3-4 بعد سیاسی...............................................45
2-3-5 بعد دینی...................................................45
2-3-6 بعد فرهنگی.............................................46
2-3-7 بعد زبانی.................................................46

2-4 پیشینه نظری هویت......................................46

2-4-1 سطح کلان...............................................48
2-4-2 سطح خرد................................................54
2-4-3 دیدگاه تلفیق‌گرایان (جامعه‌شناسان معاصر)........68
2-5 مفهوم سازی هویت ملی (هویت جامعه ای)........81
2-6 پیشینه موضوع عدالت..................................85
2-6-1 چارچوب مفهومی...................................85

2-6-2 دسته‌بندی‌های مختلف عدالت................92

2-6-3 پیشیته نظری مفهوم عدالت.....................96
2-6-3-1 از دوره اندیشه اسطوره‌ای تا رنسانس.97
2-6-3-2 عدالت در اندیشه های قرون میانه......100
2-6-3-3 عدالت در اندیشه متفکران دوران بعد از رنسانس...101

2-7 مفهوم‌سازی عدالت......................................127

2-8 فرضیه های تحقیق.......................................143
 
فصل سوم: روش‌شناسی تحقیق
3-1 واحد تحلیل و سطح تحلیل.........................147
3-2 روش سنجش و ابزار گردآوری اطلاعات....147
3-3 تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق ....148
3-4 جامعه آماری................................................153
3-5 حجم نمونه..................................................153
3-6 شیوة نمونه گیری.........................................154
3-7 روایی و اعتبار پرسشنامه..............................155
3-8  نحوة تکمیل پرسشنامه................................157
3-9 روش‌های تجزیه و تحلیل داده ها................157
3-10 محدودیت‌های تحقیق................................157
 

فصل چهارم: تبیین جایگاه هویت در میان جوانان 

4-1 بخش اول: یافته های توصیفی.......................160
4-1-1 سیمای پاسخگویان...................................160

4-1-2 تبیین جایگاه هویت در میان جوانان.........173

4-1-2-1 بعد اجتماعی هویت (متغیر وابسته).....173
4-1-2-1-1 شاخص بعد اجتماعی هویت.175
4-1-2-2 بعد تاریخی هویت...............................176
4-1-2-2-1 شاخص بعد تاریخی هویت.............178
4-1-2-3 بعد جغرافیایی هویت...........................179
4-1-2-3-1 شاخص بعد جغرافیایی هویت.........180
4-1-2-4 بعد سیاسی هویت................................181
4-1-2-4-1 شاخص بعد سیاسی هویت.............183
4-1-2-5 بعد دینی هویت...................................184
4-1-2-5-1 شاخص بعد دینی هویت.................185

4-1-2-6 بعد فرهنگی هویت..............................186

4-1-2-6-1 شاخص بعد فرهنگی هویت...........187
4-1-2-7 بعد زبانی هویت.................................188
4-1-2-7-1 شاخص بعد زبانی هویت...............189 
4-1-2-8 شاخص کلی هویت...........................190

4-1-2-9 مقایسه ابعاد شاخص هویت...............191

4-1-3 تبیین جایگاه عدالت در میان جوانان.......192
4-1-3-1 احساس عدالت سیاسی (متغیر مستقل)...192

4-1-3-1-1 شاخص احساس عدالت سیاسی....195

4-1-3-2 احساس عدالت اقتصادی....................196
4-1-3-2-1 شاخص احساس عدالت اقتصادی.198
4-1-3-3 احساس عدالت فرهنگی...................199
4-1-3-3-1 شاخص احساس عدالت فرهنگی..200
4-1-3-4 احساس عدالت منزلتی.......................201
4-1-3-4-1 شاخص احساس عدالت منزلتی....203
4-1-3-5 شاخص کلی احساس عدالت.............204
4-1-3-6 مقایسه شاخص‌های فرعی احساس عدالت توزیعی (متغیر مستقل)......205
4-1-3-7 مشروعیت دولت (متغیر مستقل و واسطه)..........206
4-1-3-8 شاخص مشروعیت دولت.................208

4-2 بخش دوم: سنجش (نسبت سنجی) رابطه عدالت و هویت ملی در میان جوانان.......................................209 

4-2-1 رابطه بین بعد اجتماعی هویت ملی و ابعاد احساس عدالت (سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، منزلتی).................209
4-2-2 رابطه بین هویت تاریخی وابعاد احساس عدالت..................................................................................210 
4-2-3 رابطه بین هویت جغرافیایی و ابعاد احساس عدالت............................................................................210
4-2-4 رابطه بین هویت سیاسی و ابعاد احساس عدالت.................................................................................211
4-2-5 رابطه بین هویت مذهبی و ابعاد احساس عدالت.................................................................................212
4-2-6 رابطه بین هویت فرهنگی و ابعاد احساس عدالت...............................................................................212
4-2-7 رابطه بین هویت زبانی و ابعاد احساس عدالت...................................................................................213
4-2-8 رابطه بین هویت ملی و احساس عدالت سیاسی.................................................................................213
4-2-9 رابطه بین هویت ملی و احساس عدالت اقتصادی...............................................................................214
4-2-10 رابطه بین هویت ملی و احساس عدالت منزلتی................................................................................214
4-2-11 رابطه بین هویت ملی و احساس عدالت فرهنگی.............................................................................214
4-2-12 رابطه بین هویت ملی و  احساس عدالت..........................................................................................214
4-2-13 رابطه مشروعیت نظام سیاسی با ابعاد هویت ملی..............................................................................215
4-2-14 رابطه بین هویت ملی و  مشروعیت نظام سیاسی..............................................................................215
4-2-15 رابطه بین احساس عدالت و مشروعیت نظام سیاسی........................................................................216
4-2-16 رابطه بین هویت ملی و تعداد موارد استفاده از رسانه‌های خارجی...................................................216
4-2-17 رابطه بین هویت ملی و سفرخارجی فرد و گروه مرجع....................................................................217
4-2-18 رابطه بین هویت ملی و تعلق قومی فرد............................................................................................218
4-2-19 هویت ملی و تحصیلات.....................219
4-2-20 هویت ملی و شغل..............................220
4-2-21 هویت ملی و پایگاه اقتصادی ـ‌ اجتماعی...........................................................................................221
4-2-22 هویت ملی و جنسیت پاسخگویان.......222
4-3 بخش سوم: رگرسیون چند متغیره با روش گام به گام..............................................................................222
4-4 بخش چهارم: تحلیل مسیر...........................226
4-4-1 کنترل متغیر مشروعیت نظام سیاسی........229 
 
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1 نتایج توصیفی........................................................................................233
5-1-1 ویژگیهای زمینه ای پاسخگویان....................................................233
5-1-2 توصیف متغییرهای مستقل و وابسته............................................234
5-2 نتایج تحلیلی..........................................................................................239
5-2-1 فرضیه اصلی تحقیق.......................................................................240
5-2-2 نتیجه مهم تحقیق........................................................................244
5-3 پیشنهادات.........................................................................................247
5-3-1 پیشنهاد به محققین......................................................................247 
5-3-2 پیشنهاد به مسئولین.....................................................................247
فهرست منابع.............................................................................................250
چکیده انگلیسی.........................................................................................257
 
 
فهرست جدول‌ها
جدول 3-1: تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق.............................................................................150
جدول 3-2: عناوین متغیرها و سطوح سنجش و ابزار سنجش آنها...............................................................154
جدول 3-3: نتایج تحلیل روایی متغیرهای اصلی تحقیق................................................................................156
جدول 4-1: میانگین سن پاسخگویان..............160
جدول 4-2: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب جنسیت...........................................................................161
جدول 4-3: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب محل تولد.........................................................................161
جدول 4-4: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب قومیت والدین و تعلق قومی فرزندان...............................162
جدول 4-5: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب میزان تحصیلات والدین و پاسخگویان............................164
جدول4-6: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب مذهب...............................................................................165
جدول4-7: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب وضعیت فعالیت.................................................................165
جدول 4-8: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب شغل پدر و شغل پاسخگویان (در صورت اشتغال).........166
جدول 4-9: میانگین درآمد پدر پاسخگویان(به تومان)..................................................................................167
جدول 4-10: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب پایگاه اقتصادی اجتماعی پاسخگویان...........................167
جدول 4-11: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب منطقه محل سکونت.....................................................168
جدول 4-12: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب مطالعه یا عدم مطالعه روزنامه.......................................168
جدول 4-13: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب مطالعه روزنامه‌ها و مجلات خارجی...........................169
جدول 4-14: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب استفاده از برنامه‌های ماهواره.......................................170
جدول 4-15: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب استفاده از اینترنت........................................................170
جدول 4-16: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب سایت‌های مورد استفاده...............................................171
جدول 4-17: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب استفاده از رسانه های ارتباطی خارجی........................171
جدول 4-18: تعداد رسانه‌های مورد استفاده پاسخگویان..............................................................................172
جدول 4-19: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب مسافرت به کشورهای خارجی....................................172
جدول 4-20: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب گویه‌های بعد اجتماعی هویت.....................................173
جدول 4-21: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب اولویت انتخاب فرد خارجی و ایرانی..........................174
جدول 4-22: میانگین، میانه و انحراف معیار شاخص هویت اجتماعی.........................................................175
جدول 4-23: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب گویه‌های بعد تاریخی هویت.......................................176
جدول 4-24: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب گویه‌های بعد جغرافیایی هویت..................................179
جدول 4-25: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب گویه‌های بعد سیاسی هویت.......................................181
جدول 4-26: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب گویه‌های بعد دینی هویت..........................................184
جدول 4-27: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب گویه‌های بعد فرهنگی هویت.....................................186
جدول 4-28: توزیع نسبی جمعیتی نمونه برحسب گویه‌های بعد زبانی هویت..........................................188
جدول 4-29: توزیع شاخص کلی هویت.....190
جدول 4-30: مقایسه ابعاد مختلف شاخص هویت (100ـ0 = )......................................................191
جدول 4-31: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب گویه‌های احساس عدالت سیاسی..............................192
جدول 4-32: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب گویه‌های احساس عدالت اقتصادی...........................196
جدول 4-33: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب گویه‌های احساس عدالت فرهنگی............................199
جدول 4-34: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب گویه‌های احساس عدالت منزلتی..............................201
جدول 4-35: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب میزان اعتبار افراد بر اساس شایستگی........................203
جدول 4-36: میانگین شاخص‌های فرعی احساس عدالت.......................................................................205
جدول 4-37: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب گویه‌های مشروعیت دولت.......................................206
جدول 4-38: ضرایب همبستگی بین هویت اجتماعی و انواع احساس عدالت........................................209
جدول 4-39: ضرایب همبستگی بین هویت تاریخی و ابعاد احساس عدالت..........................................210
جدول 4-40: ضرایب همبستگی بین هویت جغرافیایی و ابعاد احساس عدالت......................................210
جدول 4-41: ضرایب همبستگی بین هویت سیاسی و ابعاد احساس عدالت...........................................211
جدول 4-42: ضرایب همبستگی بین هویت مذهبی و ابعاد احساس عدالت...........................................212
جدول 4-43: ضرایب همبستگی بین هویت فرهنگی و ابعاد احساس عدالت.........................................212
جدول 4-44: ضرایب همبستگی بین هویت زبانی و ابعاد احساس عدالت.............................................213
جدول 4-45: ضرایب همبستگی بین مشروعیت و ابعاد هویت...............................................................215
جدول 4-46: آزمون آنالیز واریانس هویت ملی برحسب تعداد موارد استفاده از رسانه‌های خارجی......216
جدول 4-47: آزمون آنالیز واریانس هویت ملی برحسب سفر خارجی فرد.............................................217 
جدول 4-48: آزمون آنالیز واریانس هویت ملی بر حسب مسافرت گروه مرجع به خارج از کشور........217
جدول 4-49: آزمون آنالیز واریانس هویت ملی بر حسب سکونت گروه مرجع در خارج از کشور........217
جدول 4-50: آزمون آنالیز واریانس هویت ملی برحسب احساس تعلق قومی فرد.................................218
جدول 4-51: آزمون آنالیز واریانس هویت ملی برحسب میزان تحصیلات پاسخگویان..........................219
جدول 4-52: آزمون آنالیز واریانس هویت ملی بر حسب شغل پاسخگو................................................220
جدول 4-53: آزمون آنالیز واریانس هویت ملی بر حسب شغل پدر.......................................................220
جدول 4-54: آزمون آنالیز واریانس هویت ملی برحسب پایگاه اقتصادی ـ اجتماعی.............................221 
جدول 4-55: آزمون آنالیز واریانس هویت ملی برحسب جنسیت پاسخگویان.......................................222
جدول 4-56: نتایج رگرسیون چند متغییره223
جدول4-57: نمایش میزان تاثیر مستقیم و غیرمستقیم متغیرهای مدل بر هویت ملی..............................227
جدول 4-58: رابطه میان متغیر مستقل اصلی و وابسته تحقیق با کنترل متغیر مشروعیت نظام سیاسی...229
جدول 4-59: رابطه میان هویت ملی و ابعاد احساس عدالت با کنترل متغیر مشروعیت نظام سیاسی....229 
 
فهرست نمودارها
نمودار 4-1: هیستوگرام توزیع فراوانی شاخص هویت اجتماعی.......176
نمودار 4-2: هیستوگرام توزیع فراوانی شاخص بعد تاریخی هویت..178
نمودار4-3: هیستوگرام توزیع فراوانی شاخص بعد جغرافیایی هویت.........181
نمودار4-4: هیستوگرام توزیع فراوانی شاخص بعد سیاسی هویت....183
نمودار 4-5: هیستوگرام توزیع فراوانی شاخص هویت دینی..............185
نمودار 4-6: هیستوگرام توزیع فراوانی شاخص بعد فرهنگی هویت.188
نمودار 4-7: هیستوگرام توزیع فراوانی شاخص بعد زبانی هویت......190
نمودار 4-8: هیستوگرام توزیع فراوانی شاخص کلی هویت...............191
نمودار 4-9: هیستوگرام توزیع فروانی شاخص احساس عدالت سیاسی......195
نمودار 4-10: هیستوگرام توزیع فراوانی شاخص احساس عدالت اقتصادی...199
نمودار 4-11: هیستوگرام توزیع فراوانی شاخص احساس عدالت فرهنگی....201
نمودار4-12: هیستوگرام توزیع فراوانی شاخص احساس عدالت منزلتی......204
نمودار 4-13: هیستوگرام توزیع فراوانی شاخص کلی احساس عدالت.........205
نمودار 4-14: هیستوگرام توزیع فراوانی شاخص مشروعیت دولت208
 
 
فهرست شکلها
شکل 2-1: عناصر ملت از نظر دیوید میلر...................................................42
شکل 2-2: انواع جامعه و وفاق اجتماعی از نظر دورکیم..........................51
شکل 2-3: انواع کنش در نظریه‌ هابرماس...................................................74
شکل 2-4: نظام جامعه....................................................................................84
شکل 2-5: ابعاد هویت ملی (جامعه ای). ................................................. 85
شکل 2-6: دسته‌بندی جوامع بر اساس شاخص‌های عدالت از نظر دیوید جیل....121
شکل 2-7: دسته‌بندی انواع عدالت..............................................................130
شکل 2-8: انواع بحران و محورهای استعمار جهان حیاتی در نظریه هابرماس.......140
شکل 2-9: ابعاد مشروعیت سیاسی.............................................................142
 
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود اجاره ‌نامه A3 مطابق با استاندارد سازمان ثبت اسناد و املاک

اجاره ‌نامه A3 مطابق با استاندارد سازمان ثبت اسناد و املاک

قرارداد اجاره نامه سایز A3 فایل Word قابل ویرایش و نسخه PDF نسخه قرارداد اجاره نامه اتحادیه املاک ایران اگر میخواهید یک قرارداد با رعایت تمامی مقررات اتحادیه و قانون اساسی داشته باشید این فایل را دانلود کنید

دانلود اجاره ‌نامه A3 مطابق با استاندارد سازمان ثبت اسناد و املاک

اجاره نامه 
اجاره نامه آپارتمان
نمونه فرم اجاره آپارتمان
اجاره نامه واحد مسکونی
اجاره نامه خانه
اجاره خونه
اجاره نامه واحد اداری
اجاره نامه واحد تجاری
اجاره نامه ویلا
اجاره نامه مغازه
اجاره نامه ملک
فرم اجاره نامه
فرمت اجاره نامه
نمونه اجاره نامه
اجاره نامه ورد
اجاره نامه پی دی اف
اجاره نامه خام
اجاره نامه قابل ویرایش
دسته بندی فرم و مستندات
فرمت فایل docx
حجم فایل 157 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1

قرارداد اجاره نامه سایز A3

فایل Word قابل ویرایش و نسخه PDF

نسخه قرارداد اجاره نامه اتحادیه املاک ایران

اگر میخواهید یک قرارداد با رعایت تمامی مقررات اتحادیه و قانون اساسی داشته باشید این فایل را دانلود کنید.

تمامی بند ها مشابه با مفاد قرارداد اتحادیه میباشد.

این اجاره نامه برای قراردادهای مسکونی و اداری و تجاری معتبر است.

این قرارداد در دادگاه و ... مورد قبول است

مواردی که باید حتما توجه کنید:

امضا و اثر انگشت موجر و مستاُجر و امضای شاهد های عینی و در دسترس حتما مورد نیاز است.

این قرارداد را باید دو بار در سایز A3 پرینت بگیرید و بعد روی هم بگزارید و بین آن کاربن بگزارید و سپس شروع به نوشتن کنید

امضای قرارداد نباید با کاربن باشد و باید حتما  روی هر برگ با خودکار امضا شود.

در صورتی که نوشته های دو نسخه اجاره نامه با هم تفاوت داشته باشد از نظر قانونی فاقد اعتبار خواهند بود.

فایل اجاره نامه به دو صورت Word و Pdf می باشد.

دانلود اجاره ‌نامه A3 مطابق با استاندارد سازمان ثبت اسناد و املاک

آزمون مشاوران فناوری و اطلاعات-پکیج مشاوران نصر فوق العاده و کاملا تضمین شده با قبولی بی چون و چرا حتی در شب امتحان

آزمون مشاوران فناوری و اطلاعات-پکیج مشاوران نصر فوق العاده و کاملا تضمین شده با قبولی بی چون و چرا حتی در شب امتحان

آزمون مشاوران فناوری و اطلاعات-پکیج فوق العاده و کاملا تضمین شده آزمون مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور که پس از تهیه قبولی بی چون و چرا را نسیب خود خواهید کرد حتی با مطالعه در شب امتحان نیز نتیجه بخش است این مجموعه که توسط مشاوران و کارشناسان فوق خبره طراح سوال آزمون های آی تی ارائه شده و مدعی هستند که با تهیه این پکیج مطمئنادر لیست قبولی آزمون جاری قرار خواهید گرفت و با موفقیت تمام آزمون را پشت سر خواهید گذاشت


مشخصات فایل
تعداد صفحات222
حجم10 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیrar
دسته بندیرشته فناوری اطلاعات (IT)

توضیحات کامل

آزمون مشاوران فناوری و اطلاعات-پکیج فوق العاده و کاملا  تضمین شده آزمون مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور که پس از تهیه قبولی بی چون و چرا را نسیب خود خواهید کرد حتی با مطالعه در شب امتحان نیز نتیجه بخش است این مجموعه که توسط مشاوران و کارشناسان فوق خبره طراح سوال آزمون های آی تی ارائه شده و مدعی هستند که با تهیه این پکیج مطمئنادر لیست قبولی آزمون جاری قرار خواهید گرفت و با موفقیت تمام آزمون را پشت سر خواهید گذاشت و حقیقتا تاکنون ی سالهای متمادی حتی یکنفر هم از پکیج تضمین شده ما ناامید نگردیده و من بعد هم چنین خواهد بود انشاالله.


***توجه مهم:عناوین سال آزمون نقشی در منسوخ شدن مجموعه ندارد بدیهیست که هرساله مطابق منابع جدید مجموعه آپدیت و بروز میگردد تنها به دلیل عدم تاثیر منفی در نتایج گوگل عناوین را تغییر نمیدهیم.***


تاریخ بروزرسانی آخر سال 1398
 


مشاوره و آموزش نکات حیاتی و دقیقه نودی و تضمینی یک طراح سوال آی تی برای دیدن اسمتون در لیست قبولی آزمون جاری(آزمون احراز صلاحیت مشاوران نظام صنفی رایانه ای کشور) با تهیه این مجموعه برای هر رشته در صورت عدم پذیرش در آزمون کل وجه برگشت خواهد شد.
دانلود نمونه سوالات آزمون مشاوران نصر با پاسخ
آزمون مشاوران رشته نرم افزار سخت افزار و زیرساخت
 آزمون مشاوران فناوری و اطلاعات
آزمون مشاوران رشته اینترنت و شبکه مدیریت 
آزمون نظام صنفی رایانه ای کشور
نمونه سوالات آزمون مشاوران با جواب

پکیج فوف ویژه و تضمین شده نمونه سوالات و پاسخنامه آزمون مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با تضمین 100درصد قبولی در هر رشته که تمایل داشته باشید

در آزمون سال گذشته 100 درصد افرادی که از منابع ویژه ما استفاده کردند با رتبه ممتاز قبول شدند

پکیج فوق ویژه و تضمین شده نمونه سوالات و پاسخنامه آزمون مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با تضمین 100درصد قبولی در هر رشته که شما بخواهید

در آزمون سال گذشته 100 درصد افرادی که از منابع ویژه ما استفاده کردند با رتبه ممتاز قبول شدند.

و مفتخر هستیم که اطمینان خاطر نهایی رو به شما بدهیم و اعلام نماییم که تا زمان روئیت نام خود در لیست فبولی آزمون نصر با همه توان همراهتان بوده و خواهیم بود و با اعتماد به نفس اعلام سربلندی میکنیم و تا کنون حتی یک نفر نیست که با در اختیار داشتن منابع ما با سربلندی تمام به موفقیت نرسیده باشد و نخواهد بود انشاالله.


نمونه سوالات آزمون مشاوران حقیقی سازمان نصر با جواب و پاسخنامه
مشاوران حقیقی نصر
آزمون مشاوران نصر کشور سال 1396
آزمون مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور سال 1396
دانلود نمونه سوالات آزمون مشاوران سازمان نصر با پاسخ و جواب
آزمون مشاوران رشته نرم افزار
رشته سخت افزار و زیرساخت آزمون مشاوران نصر
آزمون مشاوران رشته اینترنت و شبکه
رشته مدیریت و مشاوره آزمون نظام صنفی رایانه ای کشور
نمونه سوالات آزمون مشاوران حقیقی سازمان نصر با جواب و پاسخنامه
مشاوران حقیقی نصر
آزمون مشاوران نصر کشور سال 1396
آزمون مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور سال 1396
دانلود نمونه سوالات آزمون مشاوران سازمان نصر با پاسخ و جواب
آزمون مشاوران رشته نرم افزاررشته سخت افزار و زیرساخت
آزمون مشاوران نصرآزمون مشاوران رشته اینترنت و شبکه
رشته مدیریت و مشاوره آزمون نظام صنفی رایانه ای کشور
آزمون مشاوران نصرآزمون مشاوران رشته مشاوره و مدیریت
آزمون مشاوران نصرآزمون مشاوران رشته عمومی
پکیج فوق العاده و فوق تضمین قبولی بی چون و چرا و شگفتی ساز حتی در زمان کوتاه شب امتحان که توسط مشاوران و کارشناسان فوق خبره طراح سوال آزمون های آی تی ارائه شده و مدعی هستند که با تهیه این پکیج در لیست قبولی آزمون جاری قرار خواهید گرفت و گرنه عینا کل مبلغ مرجوع میگردد.
توجه: رشته عمومی به عنوان پیش فرض است. و برای دریافت پکیج هر رشته مستلزم پرداخت مجدد و ارسال پیام درخواست به شماره 09219516256-09139444500 میباشد.
دانلود آزمون و نمونه سوالات احراز صلاحیت مشاوران حقیقی فناوری و اطلاعات رتبه 3 سوم سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور باتوجه به منابع جدید سازمان نصر با جواب


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود ادبیات نظری تحقیق نقش پلیس در حفظ حقوق شهروندی در مرحله پیشگیری از ارتکاب جرم

ادبیات نظری تحقیق نقش پلیس در حفظ حقوق شهروندی در مرحله پیشگیری از ارتکاب جرم

ادبیات نظری تحقیق نقش پلیس در حفظ حقوق شهروندی در مرحله پیشگیری از ارتکاب جرم

دانلود ادبیات نظری تحقیق نقش پلیس در حفظ حقوق شهروندی در مرحله پیشگیری از ارتکاب جرم

ادبیات نظری تحقیق نقش پلیس در حفظ حقوق شهروندی در مرحله پیشگیری از ارتکاب جرم
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 65 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 67

توضیحات :

ادبیات نظری تحقیق نقش پلیس در حفظ حقوق شهروندی در مرحله پیشگیری از ارتکاب جرم در 67 صفحه در قالب Word قابل ویرایش.

 

بخشی از متن :

نقش پلیس در حفظ حقوق شهروندی در مرحله پیشگیری از ارتکاب جرم

پیشگیری از جرم ، از جمله مباحث مهم علم جرمشناسی است . مفهوم پیشگیری از جرم زیر عنوان جرمشناسی پیشگیری مطرح می شود . این شاخه از علم جرمشناسی جزء شاخه های عملی و اجرایی جرم شناسی است .

با اینکه راهکارهای پیشگیرانه و تدابیر مربوط به آن را از دیرباز مشاهده می کنیم ، اما می توان گفت تنها چند دهه است که پیشگیری از جرم مورد توجه بسیاری از کشورهای مترقی قرار گرفته است . کشورهای مزبور دریافته اند که مبارزه اساسی با جرم ، جز از طریق اقدام موثر برای پیشگیری از جرم امکان پذیر نیست . باید در نظر داشت که پیشگیری از جرم عموما توسط مسئوولان و مراجع دولتی اجرا می شود ، اما به هر ترتیب اجرای موفق و موثر پیشگیری از جرم ، منوط به مشارکت نهاد ها و مراجع غیر دولتی ، به ویژه مشارکت همه جانبه شهروندان است .

از جمله مراجع دولتی مسئول اجرای پیشگیری از جرم ، سازمان پلیس است . در این فصل قصد داریم با تبیین اجمالی مفهوم و انواع پیشگیری از جرم به نقش پلیس در حفظ حقوق شهروندی در مرحله پیشگیری از ارتکاب جرم بپردازیم :

مبحث اول : مفهوم و انواع پیشگیری

در این مبحث سعی بر آن است که با مورد توجه قرار دادن مفهوم و انواع پیشگیری به بررسی در خصوص این موضوع بپردازیم:

گفتار اول : مفهوم پیشگیری

واژه پیشگیری در فرهنگ لغات به معنای " جلوگیری کردن ، مانع شدن ، مانع سرایت شدن و پیش بندی کردن آمده است "[1] .پیشگیری یک مفهوم کلی است و به مجموعه اقدام هایی گفته می شود که برای پیشگیری و جلوگیری از فعل و انفعالات زیان آور محتمل بر فرد و گروه بعمل می آید مانند پیشگیری از حوادث کار ، پیشگیری از بزهکاری جوانان و پیشگیری از تصادفات در جاده ها و ...

هدف اصلی پیشگیری از جرم کنترل اعمال مجرمانه است و در کنترل اعمال مجرمانه اصلاح و بازداشتن مجرم ، حفاظت و حمایت از بزه دیده و جامعه مد نظر است . به هر حال تعاریف مختلفی توسط دانشمندان در خصوص پیشگیری از جرم ارائه شده است که به برخی از آنها اشاره می شود :

دکتر علی حسین نجفی ایرند آبادی در خصوص واژه پیشگیری می نویسد :

"واژه پیشگیری امروزه در معنای جاری و متداول آن دارای دو بعد است. پیشگیری یا جلوگیری کردن ، هم به معنی پیش دستی کردن ، پیشی گرفتن و به جلو چیزی رفتن ؛ و هم به معنی آگاه کردن، خبر چیزی را دادن و هشدار دادن است . اما در جرم شناسی پیشگیرانه ، پیشگیری در معنی اول آن مورد استفاده واقع می شود . یعنی کاربرد فنون مختلف بمنظور جلوگیری از وقوع بزهکاری، هدف به جلوی جرم رفتن و پیشی گرفتن از بزهکاری است. اما از نظر علمی پیشگیری یک مفهوم منطقی و تجربی است که هم زمان از تاملات عقلانی و مشاهدات تجربی تلقی می شود.[2]

ریموند گسن تحت عنوان از ریشه کلمه تا معنای علمی آن پیشگیری را چنین تعریف می نماید:

"از نظر ریشه شناسی کلمه پیشگیری دارای بعدی مضاعف است.پیشگیری کردن در عین حال جلو رفتن و آگهی دادن است. در جرم شناسی پیشگیری به معنای اول کلمه گرفته شده است و آن عبارتست از به جلوی تبهکاری رفتن با استفاده از تکنیک های گوناگون مداخله به منظور ممانعت از وقوع بزهکاری است.از نقطه نظر علمی مراد از پیشگیری هر گونه فعالیت سیاسیت جنایی است برای تحدید حدود پیش آمدن مجموعه اعمال مجرم ها از راه غیر ممکن ساختن، دشوار ساختن و احتمال وقوع آن را پایین آوردن است بدون اینکه به کیفر یا جزای آن متوسل شوند.[3]

 

گفتار دوم:انواع پیشگیری

دانشمندان حوزه های علوم اجتماعی و جرم شناسی پیشگیری از جرم را به انواع مختلفی تقسیم کرده اند ولی با وجود اختلاف نظر ها در تقسیم بندی پیشگیری از جرم به پیشگیری کیفری و غیر کیفری اتفاق نظر دارند، لذا به بحث پیرامون هر کدام از آنها می پردازیم.

الف)پیشگیری کیفری

در این نوع پیشگیری با تکیه بر اثرهای اعمال کیفر، اجرای سریع و حتمی آن سعی می نمایند که بر افکار عمومی جامعه تأثیر گذارند تا از ارتکاب جرم ها پیشگیری گردد. اما باید توجه کرد که اقدام کیفری اثرهای کمی بر کاهش نرخ جرم ها داشته است و با آنکه در قوانین بسیاری از کشور ها مجازات های سنگینی برای جرم ها داشته است وبا آنکه در قوانین بسیاری از کشورها مجازات های سنگینی برای جرم ها پیش بینی شده است، اما در مهار جرم ها چندان موفق نبوده اند و در نتیجه انتظارات افراد جامعه تحقق نیافته است. پیشگیری کیفری به دو شاخه عام و خاص تقسیم می گردد.

پیشگیری عام: محور این نوع پیشگیری، بر نقش بازدارندگی مجازات ها، ایجاد ترس و وحشت و عبرت آموزی کیفری بر عموم مردم استوار است.پیشگیری عام، جرم مدار است و در این نوع پیشگیری ار طریق وضع قوانین، تعیین کیفر و اجرای آن بر مجرم ها تلاش می شود تا از ارتکاب اولیه جرم توسط افراد جامعه پیشگیری گردد.

پیشگیری خاص: هدف اصلی این نوع پیشگیری، اصلاح مجرم ها و جلوگیری از تکرار جرم است و مجموعه اقدام هایی است که در راستای بازپروری و اصلاح مجرمین انجام می گیرد تا از تکرار جرم جلوگیری گردد.این نوع پیشگیری بر خلاف پیشگیری خاص،مجرم مدار است واز دیدگاه جرم شناسی متأثراست. در پیشگیری خاص سعی می شودبا فردی کردن قانون،اجرای محکومیت ها، گرفتن آزادی و مراقبت وکمک کردن به زندانیان از تکرار جرم زندانیان مرخص شده پیشگیری نمایند.

 

ب)پیشگیری غیر کیفری

پیشگیری کیفری (رسمی،دولتی)اثرات محدود تری در پیشگیری از جرم ها داشته است.لذاجرم شناسان و صاحب نظران برای پیشگیری از جرم ها فعالیت های خود را بر منابع غیر رسمی و غیرکیفری متمرکز نموده اند. در کتاب پیشگیری از جرم در این خصوص چنین آمده است:

در انتهای قرن بیستم در آمریکا نتایج این دیدگاه واکنش سیستم قضایی جهت کنترل جرم آشکارتر شده است که سختگیری ها و بکارگیری طبقه بندی کیفری شدید جرم ها باعث افزایش زندانیان در زندان وبازداشتگاه ها گردیده است. هم چنانکه هزینه های عملکرد سیستم قضایی چند میلیون دلاری افزایش می یابد و زندان ها تبدیل به مکانی برای جمع کردن جوانان رنگین پوست می شوند. تردید کمی باقی مانده است که تفکر فعلی ما برای کنترل جرم هم پرهزینه و هم غیر منصفانه است. از اوایل سال 1980دانشمندان و افراد حرفه ای زیادی در این رابطه بحث کرده اند که سیستم قضایی به تنهایی نمی تواند مشکلات جرم ومواد مخدر را حل نماید.لذا به کمک خارج از دیوارهای این بروکراسی وبه طرز فکر جدیدی در مورد کنترل جرم و پیشگیری از آن نیازمندیم. خوشبختانه بعضی از روشنفکران و مجریان مستعد در حال برنامه ریزی راهکارهای جدید هستند. [4]

براساس چنین عقایدی پیشگیری غیر کیفری تحت عنوان پیشگیری های جدید پایه ریزی گردید. البته منظور چنین عقایدی به این سادگی نبوده است و اندیشمندان بزرگ مکتب هایی مثل فایده اجتماعی، عدالت مطلق،کلاسیک، تحققی، دفاع اجتماعی نوین نئوکلاسیک نوین،بزه دیده شناسی و... در شکل گیری این روند سهم بسزایی داشته اند.

پیشگیری غیر کیفری هم به دو شاخه اجتماعی و وضعی تقسیم می شود.

 

1-پیشگیری اجتماعی

پیشگیری اجتماعی از بزهکاری شامل مجموعه اقدام های پیشگیرنده است که به دنبال حذف یا خنثی کردن آن دسته از عواملی است که در تکوین جرم موثر بوده اند [5]. در پیشگیری اجتماعی سعی می شود بر شخصیت افراد جامعه از طریق نهادهای اجتماعی تأثیر گذاشته شود تا افراد جامعه طوری تربیت شوند که از ارتکاب هر نوع جرمی اجتناب کنند. در این پیشگیری تمرکز بر سالم سازی محیط اجتماعی است.

جرم شناسان اعتقاد دارند که نارسایی اجتماعی از علل عمده وقوع جرم ها است ولازم است این نارسایی ها بهبود یابند، لذا روش "پیشگیری اجتماعی" از جرم بیشترین تمرکز خود را بر روی برنامه ها و سیاست های تکاملی دارد و سعی در بهبود وضعیت بهداشت زندگی خانوادگی، آموزش و مسکن،فرصت های شغلی و فعالیت های محلی مجرمین بالقوه دارد.به علاوه با درک از ارزشمندی کشف زود هنگام و مداخله بیشتر،برنامه های پیشگیری ازجرم ها،روی جوانان متمرکز شده و افراد محله ها و خانواده هایی را مدنظر قرار می دهد که بیشتر در معرض خطر قرار دارند [6].بطور کلی می توان گفت پیشگیری اجتماعی بر تغییر شرایط اجتماعی جرم زا و کاهش انگیزه های مجرم ها متمرکز است.

2-پیشگیری وضعی

در پیشگیری وضعی با حمایت از آماج های جرم، بزه دیدگان بالقوه و اعمال تدابیر فنی در صدد جلوگیری از بزه دیدگی افراد و آماج ها دربرابر بزهکاران هستند.که در نهایت و به طور غیر مستقیم کاهش بزهکاری نتیجه آن خواهد بود.در صورتی که پیشگیری اجتماعی بطور مستقیم در مقام جلو گیری از مجرم شدن افراد جامعه است،یعنی جلوگیری از تبدیل شدن بزهکاران بالقوه به بزهکاران بالفعل. [7]

پیشگیری وضعی ریشه در بزه دیده شناسی دارد و دربزه دیده شناسی نقش بزه دیده در وقوع جرم مورد مطالعه قرار می گیرد. لذا برای جلوگیری از قربانی شدن افراد جامعه از روش های پیشگیری وضعی استفاده می نمایند. مجرم ها با بهره برداری از فرصت ها و شرایطی که در رفتارهای قربانیان جرم خلل ایجاد می کند،بهره برداری کرده و به اندیشه ارتکاب جرم می افتند. لذا مجرم فردی است حسابگر و از طریق شیوه های فنی تا حدود زیادی می توان از عمل وی جلوگیری کرد.

 


  1. معین ، محمد ، فرهنگ فارسی ، جلد اول ، چاپ ششم ، تهران : سپهر 1363 ، ص 933 .
  1. نجفی ایرند آبادی ، علی حسین، مجله امنیت ، وزارت کشور شماره 19/20 بهمن و اسفند ماه 1379 ، ص 17.
  1. گسن ، ریموند ، جرم شناسی کاربردی ، ترجمه مهدی کی نیا ، تهران : مترجم سال 1370 ، ص 133 .
  1. دنیس پ ، روزنیام ، پیشگیری از جرم ، ترجمه مصطفی شوشتری ، تهران : مرکز فناوری آموزشی ناجا ، 1381، ص 4- 5 .

1- نجفی ابرند آبادی، علی حسین، پیش گیری از بزهکاری و پلیس محلی (قسمت دوم) ، نشریه امنیت ، وزارت کشور ، سال چهارم ، شماره نوزدهم و بیستم ، 1379 ص 19 .

2-دنیس پ ، روزنیام ، پیشگیری از جرم ، ترجمه مصطفی شوشتری ، تهران : مرکز فناوری آموزشی ناجا ، 1381، ص 200- 199 .

  1. نجفی ابرند آبادی ، علی‌حسین، پیش گیری از بزهکاری و پلیس محلی (قسمت دوم) ، نشریه امنیت ، وزارت کشور ، سال چهارم ، شماره نوزدهم و بیستم ، 1379 ص 19 .

دانلود ادبیات نظری تحقیق نقش پلیس در حفظ حقوق شهروندی در مرحله پیشگیری از ارتکاب جرم